روغن زيتون

خواص درمانی روغن زیتون برای سلامتی بدن و زیبایی پوست و مو

5/5 - (1 امتیاز)

روغن زیتون یکی از مواد غذایی بسیار مفید است که از دیرباز در تغذیه انسان‌ها مورد استفاده قرار گرفته است. این روغن که از دانه زیتون استخراج می‌شود، به عنوان یک منبع غنی از اسیدهای چرب مفید شناخته شده و خواص درمانی روغن زیتون برای سلامتی بدن و زیبایی پوست و مو بر کسی پوشیده نیست. در این مقاله، به بررسی این خواص درمانی و تاثیرات مفید روغن زیتون بر سلامتی و زیبایی پوست و مو می‌پردازیم.

ابتدا به بررسی ترکیبات مغذی موجود در روغن زیتون و اثرات مثبت آن بر سلامتی بدن می‌پردازیم، سپس به بررسی خواص آن برای بهبود و نگهداری پوست و مو می‌پردازیم. همچنین، نکاتی درباره استفاده صحیح از روغن زیتون به عنوان یکی از عوامل مراقبت از پوست و مو را نیز مطرح می‌کنیم.

امیدواریم که این مقاله، به شناخت بهتر از خواص درمانی روغن زیتون و استفاده از آن برای حفظ سلامتی و زیبایی پوست و مو کمک کند. با ما همراه باشید.

ارزش غذایی روغن زیتون

پیش از آنکه وارد بحث خواص درمانی روغن زیتون شویم، شاید بد نباشد که به جدول ارزش غذایی روغن زیتون نگاهی داشته باشیم.

ترکیباتمقدار در هر ۱۰۰ گرم
کالری۸۸۴ کیلوکالری
چربی۱۰۰ گرم
کربوهیدرات۰ گرم
پروتئین۰ گرم
کلسترول۰ میلی‌گرم
ویتامین E۱۴ میلی‌گرم
فاکتورهای آنتی‌اکسیدانموجود

با توجه به جدول ترکیبات و ارزش غذایی روغن زیتون، می‌توان پی به این نکته برد که این روغن، دارای مقادیر زیادی از عناصر مفید برای بدن می‌باشد.

خواص درمانی روغن زیتون برای پوست

روغن زیتون به دلیل بهره‌مندی از ویژگی‌های ضد التهابی، ضد باکتریایی و آنتی‌اکسیدانی، کمک زیادی به بهبود و تقویت سلامت پوست می‌نماید. در زیر توضیحاتی درباره فواید روغن زیتون برای پوست و روش استفاده از آن آورده شده است:

۱- آب‌رسان و مرطوب‌کننده

حفظ رطوبت پوست بسیار مهم است زیرا وجود آب در پوست، کمک می‌کند تا پوست نرم و انعطاف‌پذیر باقی بماند و از خشکی، ترک خوردگی و التهابات جلوگیری کند.

همچنین، مرطوب کردن پوست باعث حفظ جوانی و تازگی آن می‌شود و از ایجاد چین و چروک در آینده جلوگیری می‌کند.

روغن زیتون دارای خاصیت آبرسانی و مرطوب‌کنندگی بالاست که باعث نرمی و لطافت پوست می‌شود. بنابراین، استفاده از روغن زیتون به‌عنوان آبرسان و مرطوب‌کننده برای حفظ سلامت و زیبایی پوست بسیار مفید است.

۲- پاکسازی پوست

پاکسازی پوست یکی از فرایندهای مراقبت از پوست است که گاهی اوقات از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است؛ دلیل این امر آن است که پوست به عنوان بخش مهمی از سیستم دفاعی بدن عمل می‌کند.

طی روزهای طولانی، پوست در معرض ذرات آلودگی، چربی‌های مضر، باکتری‌ها و سایر ذرات خارجی قرار می‌گیرد که می‌تواند باعث ایجاد مشکلاتی مانند جوش‌ها، انواع التهابات و عفونت‌های پوستی شود.

پاکسازی پوست با روغن زیتون

یکی از خواص روغن زیتون این است که چنانچه که به‌عنوان روغن ماساژ پوست مورد استفاده قرار گیرد، می‌تواند تاثیرات مفید زیادی بر روی پاکسازی پوست از آلودگی‌ها و رفع التهابات آن داشته باشد.

حتما بخوانيد:
نمایندگی فروش روغن زیتون در تهران

برای این منظور، می‌توانید ابتدا پوست خود را با آب ولرم شسته و خشک کنید، سپس مقدار مناسبی از روغن زیتون را روی دست خود ریخته و مناطق نیازمند مرطوب شدن را با روغن آغشته کرده و ماساژ دهید تا سلول‌های پوست، مواد مغذی مورد نیاز خود را از روغن زیتون دریافت کنند. پس از اتمام ماساژ، می‌توانید مجددا صورت خود را با آب ولرم شسته و خشک نمایید.

۳- درمان چین و چروک پوست

چین و چروک پوستی، شاید نخستین علائم پیری باشد که دوست نداریم در آینه و روی صورت خود ببینیم. عوامل مختلفی ممکن است موجب تسریع یا به تاخیر افتادن روند پیری پوست ما بشود. خواب ناکافی، استرس، تغذیه نامناسب و … برخی از این عوامل هستند.

اما روغن زیتون یک ماده بسیار مفید برای پیشگیری و کند کردن روند پیری پوست و حتی درمان چین و چروک پوست صورت و بدن می‌باشد.

این روغن شفابخش، با داشتن مواد مغذی مورد نیاز پوست و خواص مرطوب‌کنندگی بالا، می‌تواند کمک شایانی به حفظ سلامت و شادابی پوست ما بکند. برای این منظور کافیست مطابق راهکار قسمت قبل، پوست خود را با روغن زیتون ماساژ بدهید.

۴- لایه برداری

لایه‌برداری یک مرحله مهم در مراقبت از پوست است که در آن لایه‌ها و سلول‌های مرده‌ی پوست از بین رفته و با تحریک پوست، به تولید سلول‌های جدید، بهبود جریان خون و تسریع فرآیند ترمیم زخم‌ها و آسیب‌های پوستی کمک می‌شود. این فرآیند باعث روشن‌تر شدن و تازه‌تر شدن پوست می‌شود، علائم پیری و چین و چروک‌های ظاهری را کاهش می‌دهد و به افزایش جذب مواد مغذی درون محصولات مراقبت از پوست کمک می‌کند.

یکی دیگر از خواص روغن زیتون اصل این است که می‌توان آن را در ترکیب با نمک دریایی، به‌عنوان یک لایه‌بردار طبیعی برای پوست مورد استفاده قرار داد؛ پس اگر تمایل دارید که از پوست درخشان و سالم‌تری برخوردار باشید، از این درمان خانگی پوست با کمک روغن زیتون غافل نشوید.

خواص درمانی روغن زیتون برای مو

روغن زیتون علاوه بر فواید پرشماری که برای حفظ سلامت و شادابی پوست دارد، برای حفظ سلامت موی انسان نیز بسیار مفید است. در ادامه به فواید درمانی روغن زیتون برای مو اشاره خواهیم کرد.

۵- افزایش ضخامت و بلندی مو

داشتن موی بلند آرزویی است که اغلب انسان‌ها خصوصاً بانوان به‌دنبال محقق کردن آن هستند. ضخامت تار مو نیز یکی دیگر از نشانه‌های سلامت مو است و بسیاری از اشخاص به‌دنبال راهکاری برای افزایش ضخامت موی خود هستند. روغن زیتون با داشتن ترکیبات مغذی برای مو و همچنین خواص آنتی‌اکسیدانی خود، باعث تقویت تار مو و کمک به بازسازی مو و افزایش گردش خون در پوست سر می‌کند.

روغن زیتون در صورتی که بر روی پوست سر ماساژ داده شود، باعث تقویت پیاز مو شده و در نتیجه میزان رشد مو را افزایش و ریزش مو را کاهش می‌دهد.

۶- کمک به حالت‌پذیری مو

موی انسان چنانچه دچار خشکی شود و رطوبت مناسبی نداشته باشد، فرم‌پذیری خوبی نخواهد داشت و حتی در موهای بلند گاهاً گره‌خوردن مو نیز مشاهده می‌شود. خواص مرطوب‌کنندگی روغن زیتون تنها محدود به پوست نبوده و به حفظ رطوبت مو نیز کمک می‌کند. پس اگر با خشکی و فرم نگرفتن موهای خود چالش دارید، پیشنهاد می‌شود از ماسک روغن زیتون برای مو غافل نشوید.

برای این منظور می‌توانید از ترکیب یک قاشق غذاخوری روغن زیتون با یک عدد تخم‌مرغ استفاده کنید. این ماسک را بر روی پوست سر و ناحیه ساقه مو بمالید و با انگشت‌های خود مالش دهید. پس از چند دقیقه موهای خود را بشویید.

حتما بخوانيد:
قیمت انواع روغن زیتون در بازار

۷- رفع خشکی و شوره سر

حتما تا بحال افرادی را دیده‌اید که روی یقه لباسشان ذرات ریز سفید شوره مشاهده می‌شود یا شاید خود شما نیز جزء این افراد باشید. خارش پوست سر و همچنین شوره، یکی از اثرات جانبی خشکی و پایین بودن رطوبت مو و پوست سر است. یکی دیگر از خواص درمانی روغن زیتون برای مو، کمک به رفع خشکی و حفظ رطوبت مو است که باعث می‌شود شوره سر و خارش پوست سر نیز به کلی از بین برود.

برای رفع شوره سر، باید روغن زیتون برای مدت بیشتری روی سرتان بماند. برای این منظور، شما باید سعی کنید پوست و موی سر خود را کاملا با روغن زیتون آغشته کرده و روی آن را با کلاه یا نایلون بپوشانید. پس از چند ساعت یا روز بعد می‌توانید به حمام رفته و سر خود را بشویید.

خواص درمانی روغن زیتون برای سلامتی بدن

داشتن پوست و موی زیبا و شاداب مهم است، اما شاید بتوان گفت حفظ سلامت عمومی بدن بسیار حیاتی‌تر از زیبایی و شادابی ظاهری است. در ادامه به مهم‌ترین خواص درمانی روغن زیتون برای سلامتی بدن اشاره خواهیم داشت.

۸- پیشگیری از سکته و بیماری قلبی

اسیدهای چرب اشباع نشده، به دلیل ساختار مولکولی که دارند، تاثیر بسزایی در حفظ سلامت پوست، کاهش التهابات، حفظ سلامت قلب و عروق و بهبود عملکرد مغز دارند.

روغن زیتون یکی از موادی است که حاوی مقادیر زیادی از اسیدهای چرب اشباع نشده می‌باشد. روغن زیتون با کاهش کلسترول‌های بد از بدن انسان، احتمال بروز سکته قلبی و مغزی را کاهش می‌دهد.

۹- بهبود عملکرد دستگاه گوارش

خواص روغن زیتون برای دستگاه گوارش، چیزیست که از دیرباز در خانواده‌ها مورد توجه بوده است. دستگاه گوارش انسان دارای یک چرخه مشخص از خوردن و آشامیدن، هضم، جذب و دفع می‌باشد.

حال اگر هر یک از مراحل این چرخه دچار مشکل شود، دستگاه گوارش انسان مختل خواهد شد. یبوست و سوهاضمه تنها دو مشکل از اختلالات دستگاه گوارش هستند.

روغن زیتون به دلیل اینکه حاوی اسیدهای چرب غیر اشباع است، باعث نرمی سطح روده و بهبود حرکت غذا در درون روده می‌شود که این اتفاق باعث درمان یبوست می‌گردد.

چنانچه خودتان یا اطرافیانتان دچار مشکل یبوست هستید، می‌توانید در غذاهایتان بجای روغن آفتاب‌گردان، از روغن زیتون استفاده کنید. همچنین می‌توانید از ترکیب روغن زیتون و لیمو ترش بعنوان یک دارو نیز استفاده کنید تا مشکل یبوست را رفع نمایید.

۱۰- مسکن دردهای بدن

یکی از ترکیبات جادویی این روغن که باعث می‌شود خواص درمانی روغن زیتون بسیار ارزشنده باشد، اولئوکانتال است که در حقیقت یک ماده آنتی‌اکسیدان می‌باشد.

خاصیت این ماده حیاتی، فعالسازی آنزیم‌های ضد التهاب در بدن انسان می‌باشد. بنابراین با مصرف روغن زیتون به صورت خوراکی و یا موضعی بر روی مناطقی که درد دارید، می‌توانید به کاهش التهاب و درد خود کمک شایانی کنید.

روغن زیتون مسکن دردهای بدن

البته لازم به ذکر است که چنانچه دردتان بیش از یک درد ساده بر اثر کوفتگی یا خستگی باشد و منطقه درد نزدیک به اندام حیاتی باشد، بهتر است بجای خوددرمانی با این راهکار خانگی، ابتدا به پزشک متخصص مراجعه نمایید تا پس از معاینات دقیق، راهکار درمانی مناسب برای شما تعیین گردد.

خرید عمده روغن زیتون خالص و باکیفیت

خواص درمانی روغن زیتون به قدری پرشمار است که نمی‌توان در یک مقاله جای داد؛ اما باید به این نکته توجه داشت که این خواص درمانی مشروط بر استفاده از روغن زیتون خالص و بکر می‌باشد و اگر روغن زیتون ناخالص یا غیر اصل استفاده کنید، ممکن است حتی اثرات منفی نیز برای سلامتی شما داشته باشد.

حتما بخوانيد:
قیمت عمده انواع روغن زیتون در سال 1403

مهم‌ترین هدف مجموعه ما ارائه محصول صددرصد خالص و اصیل به دست خریدار می‌باشد و معتقدیم حفظ سلامت مصرف‌کنندگان بسیار مهم‌تر از سودی است که می‌تواند با فروش روغن زیتون ناخالص عاید فروشنده شود.

بنابراین  سعی کنید حتما از کیفیت روغن زیتونی که خریداری می‌کنید اطمینان حاصل کنید تا گرفتار افراد سودجو نشوید.

جمع‌بندی

خواص درمانی روغن زیتون برای سلامتی عمومی بدن، حفظ طراوت و شادابی پوست و مو و درمان آنها بسیار بیش از موارد ذکر شده می‌باشد. روغن زیتون حتی با اثرات آنتی‌اکسیدانی و کمک به ترشح سروتونین در بدن، در درمان افسردگی و تقویت حافظه نیز نقش دارد. این ماده را می‌توان یک داروی طبیعی و درمان خانگی برای بسیاری از چالش‌های بدن و حتی بیماری‌ها دانست. ما در این مقاله در ابتدا ارزش غذایی و ترکیبات روغن زیتون را بررسی کردیم و سپس به معرفی مهم‌ترین خواص درمانی روغن زیتون برای سلامتی بدن و پوست و مو پرداختیم.

این روغن با کمک به حفظ رطوبت پوست و مو، نقش بسزایی در حفظ طراوت، شادابی و جوانی ظاهر پوست و موی ما ایفا می‌کند. همچنین با کمک به کاهش کلسترول‌های مضر، باعث کاهش احتمال انواع سکته قلبی و مغزی در انسان می‌شود. خواص روغن زیتون به شرطی قابل پذیرش است که از روغن زیتون خالص و اصل استفاده نمایید. برای خرید عمده روغن زیتون صد در صد خالص، با ما در تماس باشید.

سوالات متداول

آیا روغن زیتون برای رشد مو خوب است

بله؛ روغن زیتون در صورتی که بر روی پوست سر و پیاز مو ماساژ داده شود، با تقویت ریشه مو و تحریک آن، می‌تواند به افزایش رشد مو کمک کند.

آیا روغن زیتون برای پخت و پز مناسب است

بله؛ روغن زیتون را می‌توان به راحتی جایگزین روغن پخت‌و‌پز نمود؛ البته برای سرخ‌کردن باید توجه داشت که روغن زیتون را می‌توان نهایتاً تا ۳ بار به‌عنوان روغن سرخ کردن استفاده نمود و پس از آن باید آن را تعویض نمود.

آیا روغن زیتون برای مژه خوب است

بله؛ روغن زیتون با خواص آنتی‌اکسیدانی و همچنین مواد مغذی که دارد، باعث تقویت مژه‌ها می‌گردد.

آیا روغن زیتون تاریخ انقضا دارد

روغن زیتون یک ماده خوراکی تهیه شده از میوه درخت زیتون است و بنابراین مانند هر ماده خوراکی دیگری تاریخ انقضا دارد؛ مدت‌زمان فاسد شدن روغن زیتون بستگی به عواملی همچون طریقه نگهداری و درصد خلوص آن دارد.

آیا روغن زیتون چاق کننده است

همانطور که در جدول ارزش غذایی روغن زیتون مشاهده می‌کنید، روغن زیتون نیز مانند دیگر روغن‌های خوراکی دارای مقادیر زیادی کالری است؛ بنابراین در صورت عدم سوزاندن این میزان کالری ورودی در بدن، می‌تواند چاق‌کننده باشد.

    جهت خريد عمده این محصول و اطلاع از تخفیفات ویژه با ما در ارتباط باشید:

    Oil20
    راه های ارتباطی و اطلاع رسانی :

    شماره تلفن : 22475793-021

    مدیر فروش : 09125203881

    پيج اينستاگرام : roghanessans@

    كانال تلگرام : iroil20@

    كانال بله : iroil20@

    كانال ایتا : iroil20@

    كانال روبیکا : iroil20@

    پست الکترونیکی : info@oil20.ir


    جهت تسریع در دریافت استعلام قیمت و یا ثبت پیش فاکتور، سفارش خود را به صورت پیامک، واتساپ و یا تلگرام به شماره 09125203881 ارسال بفرمایید

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا