روغن آرگان

۱۲ دلیل برای خرید و استفاده از روغن آرگان

5/5 - (1 امتیاز)

خرید روغن آرگان و استفاده از آن این روزها رونق بسیاری در سراسر دنیا دارد. در حقیقت روغن آرگان قرن‌ها از روغن‌های اصلی آشپزی در مراکش بوده است.

این روغن علاوه بر داشتن طعم لطیف و مغذی دارای طیف گسترده ای از مزایای برای سلامتی بدنمان است.

این روغن گیاهی به طور طبیعی در هسته میوه درخت آرگان وجود دارد و از آن استخراج می‌شود.

اگرچه این روغن بومی مراکش است، اکنون از آن در سراسر جهان برای انواع کاربردهای آشپزی، آرایشی و دارویی استفاده می‌شود.

در این مقاله ۱۲ مورد از مهمترین مزایای سلامتی و استفاده از روغن آرگان توضیح داده شده است.


جهت خرید روغن آرگان خالص و خرید روغن‌های گیاهی اصل و ارگانیک به صورت عمده و با قیمت مناسب با ما تماس بگیرید.



فروش روغن آرگان عمده

۱- حاوی مواد مغذی ضروری است

روغن آرگان در درجه اول از اسیدهای چرب و انواع ترکیبات فنلی تشکیل شده است.

بیشتر چربی روغن آرگان از اولئیک و اسید لینولئیک تشکیل می‌شود.

تقریباً ۲۹ تا ۳۶٪ از محتوای اسیدهای چرب روغن آرگان از اسید لینولئیک یا امگا ۶ حاصل می‌شود. همین عامل سبب می شود این منبع خوبی برای این ماده مغذی اساسی است.

اسید اولئیک، اگرچه ضروری نیست، اما ۴۳ تا ۴۹٪ از ترکیب اسیدهای چرب روغن آرگان را تشکیل می‌دهد و همچنین یک چربی بسیار سالم است.

لازم به ذکر است اسید اولئیک به دلیل تأثیر مثبت بر سلامت قلب مشهور است.

علاوه بر این، روغن آرگان منبع غنی ویتامین E است که برای پوست، مو و چشم سالم لازم است. این ویتامین همچنین دارای خواص آنتی اکسیدانی قدرتمند است.

خلاصه روغن آرگان منبع خوبی از اسیدهای چرب لینولئیک و اولئیک است، دو نوع چربی که به سلامتی کمک می‌کنند. همچنین دارای مقادیر زیادی ویتامین E است.


جهت اطلاع از قیمت عمده روغن آرگان در بازار و خرید روغن‌های گیاهی خالص و ارگانیک با ما تماس بگیرید.



۲- دارای خاصیت آنتی اکسیدانی و ضد التهابی است

ترکیبات مختلف فنولیک موجود در روغن آرگان سبب خاصیت آنتی اکسیدانی و ضد التهابی آن می‌شود.vitamin-e

روغن آرگان سرشار از ویتامین E یا توکوفرول است که یک ویتامین محلول در چربی است و به عنوان یک آنتی اکسیدان قوی برای کاهش اثرات مضر رادیکالهای آزاد عمل می‌کند.

سایر ترکیبات موجود در روغن آرگان مانند CoQ10 ، ملاتونین و استرول‌های گیاهی نیز در اثربخشی خاصیت آنتی اکسیدانی آن نقش دارند.

بر اساس مطالعات جدید صورت گرفته بر روی موش‌های آزمایشگاهی که در معرض سم کبدی قرار گرفته بودند، مشاهده گردید موش‌هایی که از روغن آرگان تغذیه می‌شدند کاهش قابل توجهی در علائم التهابی آنها صورت گرفت.

علاوه بر این، برخی تحقیقات نشان می‌دهد چنانچه روغن آرگان مستقیماً بر روی پوست شما قرار گیرد می‌تواند التهاب ناشی از صدمات یا عفونت‌ها را کاهش دهد.

اگرچه این نتایج امیدبخش است، تحقیقات بیشتری برای درک چگونگی استفاده از روغن آرگان در داروهای انسانی برای کاهش التهاب و استرس اکسیداتیو مورد نیاز است.

ترکیبات متعدد موجود در روغن آرگان ممکن است به کاهش التهاب و استرس اکسیداتیو کمک کند، اگرچه تحقیقات بیشتری لازم است.

سلامت قلب

۳- سلامت قلب را تقویت می‌کند

روغن آرگان منبع غنی از اسید اولئیک است که یک چربی امگا ۹ اشباع نشده و غیر اشباع است.

حتما بخوانيد:
خرید روغن آرگان اصل و به صورت عمده با قيمت ارزان

اسید اولئیک همچنین در چندین غذای دیگر از جمله روغن آووکادو و روغن زیتون وجود دارد که به اثرات محافظتی در قلب مشهور است.کلسترول

یک مطالعه کوچک بر روی تعدادی از افراد خاطرنشان می کند: روغن آرگان با روغن زیتون از نظر تأثیر آن بر میزان آنتی اکسیدان در خون و در کاهش خطر بیماری قلبی قابل مقایسه است.

همچنین مطالعات دیگر نشان می‌دهد، مصرف بیشتر روغن آرگان با سطح پایین تر کلسترول LDL “بد” و سطح بالاتر آنتی اکسیدان‌ها در خون همراه بود.

در یک مطالعه در مورد خطر بیماری‌های قلبی در ۴۰ فرد سالم، افرادی که به مدت ۳۰ روز و روزانه ۱۵ گرم روغن آرگان مصرف کرده‌اند، به ترتیب ۱۶٪ کاهش در سطح “بد” LDL و ۲۰% کاهش تری گلیسیرید را نشان داد.

اگرچه این نتایج امیدوار کننده است، اما مطالعات بیشتری برای درک بهتر چگونگی پشتیبانی روغن آرگان از سلامت قلب در انسان لازم است.

خلاصه اینکه اسیدهای چرب و آنتی اکسیدان‌های روغن آرگان ممکن است به کاهش خطر بیماری‌های قلبی کمک کنند، اگرچه تحقیقات بیشتری لازم است.


جهت اطلاع از قیمت روغن آرگان اصل و خرید روغن‌های گیاهی خالص و ارگانیک به صورت عمده و با قیمت مناسب با روغن کده تماس بگیرید.


دیابت

۴- ممکن است مزایایی برای دیابت داشته باشد

برخی تحقیقات اولیه بر روی حیوانات نشان می‌دهد که روغن آرگان ممکن است به جلوگیری از دیابت کمک کند.

در این خصوص دو مطالعه صورت گرفت که هر دو منجر به کاهش معنی داری در سطح قند خون و مقاومت به انسولین در موش‌هایی که رژیم غذایی با قند زیاد را در کنار روغن آرگان تغذیه می‌کردند.

این مطالعات تا حد زیادی این مزایا را به دلیل خاصیت آنتی اکسیدان روغن نسبت داده اند.

با این حال، چنین نتایج لزوماً دلالت بر این ندارند که تأثیرات مشابهی در انسان دیده می‌شود. بنابراین نیاز به تحقیقات انسانی بیشتری در این خصوص است.

خلاصه برخی از مطالعات حیوانی نشان می‌دهد که روغن آرگان ممکن است قند خون و مقاومت به انسولین را کاهش دهد تا از ابتلا به دیابت جلوگیری کند. این گفته، مطالعات انسانی فاقد آن است.


جهت خرید روغن آرگان طبیعی و اطلاع از قیمت انواع روغن‌های حیوانی و گیاهی خالص و ارگانیک بدون واسطه با ما تماس بگیرید.


ضد سرطان

۵- ممکن است اثرات ضد سرطان داشته باشد

روغن آرگان ممکن است سبب کند شدن رشد و تولید مثل سلول‌های سرطانی خاص شود.

در یک مطالعه آزمایشگاهی ترکیبات پلی فنلی روغن آرگان بر روی سلول‌های سرطانی پروستات استفاده گردید. نتیجه آزمایش کاهش رشد ۵۰٪ سلولهای سرطانی بود.

در یک آزمایش دیگر، یک مخلوط دارویی از روغن آرگان و ویتامین E، میزان مرگ سلولی در نمونه‌های سلولی سرطان پستان و روده بزرگ را افزایش داد.

اگرچه این تحقیق مقدماتی جالب توجه است، اما تحقیقات بیشتری لازم است تا مشخص شود آیا روغن آرگان می‌تواند برای درمان سرطان در انسان مورد استفاده قرار گیرد یا خیر.

خلاصه برخی از مطالعات در آزمایشگاه اثرات بالقوه مبارزه با سرطان روغن آرگان را نشان می دهد، اگرچه مطالعات بیشتری در این خصوص لازم است.

کاهش علائم پیری

۶- علائم پیری پوست را کاهش می‌دهد

روغن آرگان در دنیا به یک روغن پر استفاده و محبوب در محصولات مراقبت از پوست تبدیل شده است.

برخی تحقیقات نشان می‌دهد که مصرف رژیم غذایی روغن آرگان با کاهش التهاب و استرس اکسیداتیو باعث کند شدن روند پیری می‌شود.

همچنین چنانچه مستقیم بر روی پوست استفاده شود سبب ترمیم و مراقبت گردیده، بنابراین سبب کاهش علائم پیری بر روی پوستتان می گردد.

همچنین برخی مطالعات نشان می‌دهد چنانچه روغن آرگان به صورت خوراکی مصرف شود، برای افزایش خاصیت ارتجاعی پوست در زنان یائسه مؤثر است.

روغن آرگان می تواند در کاهش علائم پیری، چه در صورت مصرف خوراکی و چه مستقیماً بر روی پوست شما می تواند موثر واقع می‌شود.

عوارض پوستی

۷- شاید بتواند برخی از عوارض پوستی را درمان کند

روغن آرگان برای ده‌ها سال به ویژه در شمال آفریقا (که منشاء درختان آرگان است)، یک درمان خانگی محبوب برای درمان شرایط التهابی پوست است.

حتما بخوانيد:
قيمت روغن آرگان براي پوست

اگرچه شواهد علمی محدودی در مورد توانایی روغن آرگان در درمان عفونت‌های خاص پوست وجود دارد، اما هنوز هم به طور گسترده برای این منظور استفاده می‌شود.

با این حال، تحقیقات فعلی نشان می‌دهد که روغن آرگان حاوی چندین ترکیب آنتی اکسیدانی و ضد التهابی است، به همین دلیل به نظر می‌رسد که این امر سبب درمان برخی آسیب‌های پوستی می‌شود.

فروش روغن آرگان اصل و فروش انواع روغن‌های گیاهی خالص و ارگانیک به صورت عمده و با قیمت مناسب در روغن کده

روغن برای بهبود زخم

۸- ممکن است باعث بهبودی زخم شود

احتمالا روغن آرگان می تواند روند بهبود زخم را تسریع کند.

در یک مطالعه بر روی موش‌هایی که دچار سوختگی درجه دو بودند نشان داد با استفاده از روغن آرگان برای دو بار در روز و به مدت ۱۴ روز، افزایش قابل توجهی در ترمیم زخم موش‌ها مشاهده گردید.

اگرچه با اتکا داده‌ها نمی توان با اطمینان این موضوع را ثابت کرد، اما نشان می دهد احتمالا روغن آرگان در بهبود زخم‌ها و ترمیم بافت‌ها مؤثر است.

تاثیر روغن آرگان بر روی پوست و مو

۹- می تواند پوست و مو را مرطوب کند

اسیدهای اولئیک و لینولئیک که بیشتر چربی روغن آرگان را تشکیل می‌دهند مواد مغذی حیاتی برای حفظ پوست و موی سالم هستند.

روغن آرگان اغلب به طور مستقیم بر روی پوست و مو تجویز می‌شود، اما ممکن است هنگام مصرف خوراکی آن نیز موثر باشد.روغن آرگان مرطوب کننده پوست

در یک مطالعه، هر دو کاربرد خوراکی و موضعی روغن آرگان باعث افزایش رطوبت پوست در زنان یائسه شده است.

اگرچه در مورد استفاده خاص از روغن آرگان برای سلامتی مو تحقیق خاصی صورت نگرفته است، اما برخی تحقیقات نشان می‌دهد روغن‌های گیاهی دیگر با مشخصات غذایی قابل مقایسه ممکن است باعث کاهش انتهای شکاف و سایر آسیب‌های مو شوند.

خرید روغن آرگان و استفاده از آن برای مرطوب کردن پوست و مو بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد. برخی تحقیقات نشان می‌دهد که اسیدهای چرب موجود در روغن آرگان ممکن است از پوست سالم و آبرسان پشتیبانی کرده و آسیب‌های مو را کاهش دهد.


جهت خرید روغن آرگان اصل و خرید روغن‌های گیاهی خالص و ارگانیک به صورت عمده و با قیمت مناسب با روغن کده تماس بگیرید.


 جلوگیری از افتادگی پوست

۱۰- اغلب برای درمان و جلوگیری از افتادگی پوست استفاده می‌شود

از روغن آرگان غالباً برای جلوگیری و کاهش علائم افتادگی پوست استفاده می‌شود، اگرچه هیچ تحقیقی علمی برای اثبات اثربخشی آن انجام نشده است.

با این حال، تحقیقات نشان می‌دهد که روغن آرگان می تواند کاهش التهاب و بهبود خاصیت ارتجاعی پوست کمک کند.

از طرفی بسیاری از افرادی که روغن آرگان خریده و از آن استفاده کردند، کاهش علائم افتادگی پوست در اثر استفاده از این روغن را تأیید کرده‌اند.

خلاصه اینکه روغن آرگان اغلب به عنوان درمانی برای کاهش افتادگی پوست و جوانسازی استفاده می‌شود، اگرچه هیچ داده علمی این موضوع را تأیید نمی کند.

درمان آکنه

۱۱- گاهی اوقات برای درمان آکنه استفاده می‌شود

برخی آزمایشات ادعا می‌کنند روغن آرگان یک درمان مؤثر برای آکنه است، اگرچه هیچ تحقیق علمی ثبت شده ای در این خصوص وجود ندارد.

ترکیبات آنتی اکسیدانی و ضد التهابی روغن آرگان ممکن است در کاهش قرمزی و تحریک پوست ناشی از آکنه مؤثر باشد.ترکیبات آنتی اکسیدانی و ضد التهابی روغن آرگان

روغن آرگان همچنین ممکن است به هیدراتاسیون پوست کمک کرده، که برای جلوگیری از آکنه بسیار مهم است.

اینکه روغن آرگان می تواند در درمان آکنه شما مؤثر باشد می‌تواند به عوامل زیادی بستگی داشته باشد.

اگر با خشکی پوست یا سوزش پوست مواجه هستید، روغن آرگان می‌تواند در این خصوص مشکل شما را حل کند.

اما اگر آکنه شما به دلیل تغییر سطح هورمون‌ها ایجاد شود، روغن آرگان به احتمال زیاد نمی‌تواند کمک قابل توجهی به شما کند.

حتما بخوانيد:
نمایندگی فروش روغن آرگان در تهران و كرج

خلاصه اگرچه طبق برخی نظرات روغن آرگان برای درمان آکنه مؤثر است، اما هیچ مطالعه‌ای علمی در این خصوص وجود ندارد. با این وجود استفاده از این روغن، ممکن است قرمزی و عوارض پوستی ناشی از آکنه را کاهش دهد.


جهت خرید روغن آرگان اصل و اطلاع از قیمت انواع روغن‌های گیاهی خالص و ارگانیک به صورت عمده و با قیمت مناسب با روغن کده تماس بگیرید.


روغ آرگان برای حفظ زیبایی

۱۲- خرید روغن آرگان برای حفظ زیبایی خود

از آنجا که خرید روغن آرگان و استفاده از آن به طور گسترده‌ای رایج شده است، افزودن آن به برنامه سلامتی و زیبایی خود آسان تر از همیشه است.

این روغن گیاهی در اکثر فروشگاه‌های لوازم آرایشی و بهداشتی، داروخانه‌ها و همچنین فروشگاه‌های اینترنتی با قیمت‌های مختلف قابل خریداری است.

برای پوستروغن آرگان برای پوست

روغن آرگان معمولاً به صورت خالص به صورت موضعی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این روغن اغلب در محصولات آرایشی مانند لوسیون‌ها و کرم‌های پوستی نیز وجود دارد.

چنانچه می‌خواهید آن را به طور مستقیم بر روی پوست خود استفاده کنید، بهتر است با مقدار بسیار کمی شروع کنید مطمئن شوید که هیچ گونه عارضه جانبی نداشته باشد.

برای مو

شما می‌توانید روغن آرگان را مستقیماً روی موهای مرطوب یا خشک بمالید تا رطوبت موهایتان را بهبود بخشد و سبب افزایش طراوت و کاهش شکستگی موهایتان شود.

روغن آرگان برای مو

این روغن در برخی از شامپوها و یا نرم کننده‌ها نیز وجود دارد. یه نوعی با خرید شامپوهای حاوی این روغن می توان از مزایای روغن آرگان بهره برد.

اگر اولین بار است که از آن استفاده می‌کنید، با مقدار کمی شروع کنید تا ببینید بر روی موهای شما چگونه جواب می‌دهد.

اگر به طور طبیعی چربی پوست سرتان زیاد است و موهای چربی دارید، روغن آرگان را فقط در انتهای موهای خود بمالید.

برای آشپزی

اگر علاقمند به استفاده از روغن آرگان در پخت و پز هستید، به دنبال نواعی باشید که به طور خاص برای پخت و پز در بازار فروخته می‌شود. مطمئن شوید که ۱۰۰٪ روغن آرگان خالص را خریداری می‌کنید.

روغن آرگان برای آشپزی

روغن آرگان که برای اهداف آرایشی به بازار عرضه می‌شود ممکن است با سایر ترکیباتی که نباید از آنها استفاده خوراکی کنید مخلوط شود.

روغن آرگان را می‌توانید برای پخت نان، کیک و یا تفت دادن استفاده کرد.

این روغن برای استفاده در حرارت بالا مناسب نیست و به راحتی می‌سوزد.

خلاصه اینکه این روزها روغن آرگان به طور گسترده و با قیمت مناسب به فروش می رسد و استفاده از آن برای پوست، مو و مواد غذایی بسیار آسان است.


جهت اطلاع از قیمت روغن آرگان خارجی و خرید روغن‌های گیاهی خالص و ارگانیک به صورت عمده و با قیمت مناسب با روغن کده تماس بگیرید.


خرید روغن آرگان اصل

خرید روغن آرگان اصل

روغن آرگان قرنهاست که برای انواع مواد غذایی، مواد آرایشی و آرایشی استفاده می‌شود.

این روغن سرشار از مواد مغذی ضروری، آنتی اکسیدان‌ها و ترکیبات ضد التهابی است.

تحقیقات اولیه نشان می‌دهد که روغن آرگان ممکن است به جلوگیری از بیماری‌های مزمن از جمله بیماری‌های قلبی، دیابت و سرطان کمک کند. همچنین ممکن است در درمان انواع بیماری‌های پوستی مفید باشد.

در حالی که تحقیقات فعلی به طور قطعی نمی‌توانند بیان کنند که روغن آرگان برای معالجه هر یک از این موارد ذکر شده مؤثر است، بسیاری از افراد پس از استفاده از آن نتایج مثبت آن را تأیید می‌کنند.


فروش عمده روغن آرگان و فروش انواع روغن‌های گیاهی خالص و ارگانیک بدون واسطه در روغن کده


 

مهمترین فواید روغن آرگان اصل

    جهت خريد این محصولات با ما در ارتباط باشید:

    Oil20
    راه های ارتباطی :

    شماره تلفن : 22475793-021

    مدیر فروش : 09125203881

    خرده فروشی : 09396233197

    پيج اينستاگرام : roghanessans@

    كانال تلگرام : iroil20@

    پست الکترونیکی : info@oil20.ir


    جهت تسریع در دریافت استعلام قیمت و یا ثبت پیش فاکتور، سفارش خود را به صورت پیامک، واتساپ و یا تلگرام به شماره 09125203881 ارسال بفرمایید

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا